Skip to main content

Quotables

Цитати

  • "Българските домакинства са достигнали границата на възможностите си да покриват разходите си за енергия, което представлява заплаха за енергийната сигурност на страната." Стефанов обясни, че енергийната бедност пречи на българските домакинства и предприятия да диверсифицират енергийните си източници.

    Енергийната бедност на българските домакинства застрашава енергийната сигурност на страната, Радио Фокус
  • "Вместо подмяна на политики подменяме хора, коментира Руслан Стефанов, програмен директор в Центъра за изследване на демокрацията и един от авторите на изследването "Енергетика и добро управление. Тенденции и политики". Което означава, че порочните и корупционни практики ще се запазят. Ако кадрите ще решат проблемите, вероятно е по-добре да обявим международни конкурси."

    Малкото шлемче на БСП: Левицата разпределя позициите в енергетиката между познати лобита, в. Капитал
  • Цикълът на формиране на европейската политика за борба с престъпността е базиран върху следните четири стъпки:

    • Разработване на политика базирана на "Оценката на заплахата от тежката и организиранта престъпност в Европейския съюз";
    • Определяне на приоритетите и вземане на решения от Съвета. За всеки от формулираните приоритети с е изготвя многогодишен стратегически план за действие;
    • Прилагане и мониторинг на оперативните планове за действие;
    • Оценка на резултатите и използването им в следващия цикъл.
    Мишел Кийе, заместник-директор на Европол, по време на представянето на доклада Оценка на заплахите от тежката и организираната престъпност в България в Народното събрание
  • Необходимо е да познаваме заплахите на 21-ви век, идващи от нетрадиционни източници като кибертероризма, връзките между организираната престъпност и международния тероризъм, енергийната сигурност. Отношението към тези заплахи трябва да бъде проактивно в противовес на по-реактивната политика за сигурност на двадесети век. По този въпрос е нужно по-голямo сътрудничество между развиващите се и развитите страни, основаващо се на три компонента: сигурност, икономическо развитие и утвърждаване върховенството на закона и демократичното управление.

    Генерал Джеймс Джоунс, бивш върховен главнокомандващ на Обединените въоръжените сили на НАТО в Европа и бивш съветник по въпросите на националната сигурност в администрацията на Барак Обама по време на публична дискусия Национална и международна сигурност през 21 век
  • Докладът на Центъра за изследване на демокрацията (Енергетика и добро управление) отлично очертава основните предизвикателства пред които страната е изправена. За нас е очевидно, че правителството и неговите партньори от известно време вече са подготвени и имат възможност да направят избор и да послужат като пример за прозрачност в енергийния сектор в региона. Ние от Инициативата за прозрачност в добивната промишленост сме убедени, че прозрачността е добър начин да се борим с корупцията. Прозрачността също така гарантира и по-ниски цени.

    Йонас Моберг, Ръководител на международния секретариат, Инициатива за прозрачност в добивната промишленост по време на обществено-политическия форум Енергетика и добро управление: тенденции и политики
  • Европол изготвя ежегодно Анализ на заплахата от организираната престъпност. Докладът е продукт на Европол с принос на държавите членки и на трети страни. Този документ се опитва да определи приоритетите за борбата с организираната престъпност. Организираната престъпност има стратегия, затова ние трябва да имаме контрастратегия. По-важно е да се погрижим глобално да идентифицираме престъпните групи. Особено важно за постигане на тези цели е сътрудничеството на правоприлагащите органи с академичната общност. 

    Жан-Доминик Ноле, началник отдел "Анализ и информация", Европол по време на кръгла маса Оценка на риска от организирана престъпност
  • Постигането на енергийна независимост е трудна задача. Изискват се много време и усилия, ясна визия, стратегически партньорства, активно планиране и изпълнение и осезаеми резултати. Както неведнъж съм подчертавал, изборът на национална енергийна политика от сегашното правителство ще определя живота на идните поколения в България и в региона.

    Посланик Джеймс Уорлик, Посолство на САЩ в България по време на кръгла маса: Енергийна политика и енергийна диверсификация
  • Противоположното понятие на диверсификацията е монополът... това е ситуацията, в която попадат повечето от нашите страни, когато липсва диверсификация. Това създава проблеми при осигуряването на адекватни доставки на енергия. Енергийните доставки биха могли да се прекратят, понякога по причини, които нямат нищо общо с вашата страна. Монополът също така силно ограничава възможността за влияние върху цените. А монополистът налага цени, каквито той пожелае. И ако нямате други алтернативи, и ако това е критичен елемент на националната ви икономика и националната ви сигурност, към кого ще се обърнете? Какво трябва да направите, за да се гарантира, че при тези обстоятелства ще имате максимална диверсификация? 

    Посланик Джон М. Ордуей, Временно управляващ Посолството на САЩ по време на кръгла маса: Енергийна диверсификация и енергийна сигурност
  • В този момент на глобална икономическа криза никой от нас не може да си позволи огромната цена на престъпността и корупцията. И в този момент, след две десетилетия на жертви и болезнен преход, никой не може да търпи злоупотребата дори с най-малката сума от предоставените от ЕС помощи. След всичко добро и позитивно, което беше постигнато в страната, никой от нас няма да отрече, че е време негативният образ от заглавията на новините и нарисуваната сатиричната картина да бъдат заменени от ясни доказателства за резрешени проблеми и за по-добро бъдеще, което се гради. 

    Г-жа Нанси Макълдауни, Посланик на САЩ в България по време на Десетия годишен антикорупционен форум
  • Държавата губи или има необлагаеми доходи в размер на 3 млрд. 700 млн. Като изчислим към тази сума каква е загубата в „Задължителни осигурителни вноски”, ще видим, че тя е в размер на 1 млрд. 254 млн., което представлява разходът за пенсии такива каквито планираме те да бъдат през 2009 г., за три месеца. 

    Мария Мургина, директор на Националната агенция за приходите, кръгла маса "Сивата икономика в България по време на икономическа криза"

Този сайт използва бисквитки (cookies), за да осигури услуги, за персонализира съобщения и за статистика. При навигация в този сайт вие приемате използването на бисквитки. Научете повече за бисквитките.