Интересът към ролята на българските медии се засили след успешния опит за превръщането на част от тях в инструмент за предизвикване и управление на политически кризи (2013 – 2014 г.) Това стана на фона на две дълбоки кризи в българския медиен пазар. От една страна, икономическата криза от 2009 – 2013 г. унищожи почти половината от рекламния пазар. От друга, старите механизми за финансиране на медиите бяха разрушени в резултат на интернет революцията, експлозията на социалните мрежи и мобилните комуникации. Възникналата ситуация е уникална по характера си и се оказа изключителна възможност за няколко български олихархични групи. Чрез завладяването на дял от медийния пазар те достигнаха до безпрецедентно до този момент ниво на влияние върху политическите елити и държавното управление, което създаде нови възможности за преразпределяне на национален доход и национално богатство, сравними само с времето на приватизацията.
Policy brief
Медийната (не)зависимост: Рискове и тенденции
Policy Brief No. 60
pdf, 953 KB
Цитиране
Център за изследване на демокрацията. Медийната (не)зависимост: Рискове и тенденции. София: Център за изследване на демокрацията, 2016
Policy brief
Медийната (не)зависимост: Рискове и тенденции
Policy Brief No. 60
Перник, Кюстендил и Стара Загора
Разгръщане на потенциала на Перник, Кюстендил и Стара Загора за икономическа трансформация и справедлив преход
Перник, Кюстендил и Стара Загора